High Sport Svenska AB

Allmänt - Bonusystem - Beställningar - Priser och betalning - Betalsätt - Frakt Leveranser - Ångerrätt - Returer - Reklamationer - Avbeställningar - Personuppgifter

Allmänt

Genom att beställa varor i vår nätbutik godkänner du våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter lagras i vårt kundregister. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktuppgifter och förbehåller oss rätten till prisändringar.

Bonusystem

Belönande bonussystem hos High Sport. Om du exempelvis köper för 1000:- får du 100 bonuspoäng vilket vid nästa köp är värt 100:-. Bonussystemet innebär att du kan erhålla e-post med information om dina innestående bonuspoäng. Vid retur av en vara tas motsvarande bonus bort från ditt konto.

Beställningar

En beställning anses genomförd i och med att du bekräftar köpet i vår nätbutik. Du kommer att erhålla en orderbekräftelse till den e-postadress du angett i din kundprofil. Om du inte får en sådan bekräftlese, var vänlig kontakta vår kundtjänst på 031 – 7118300 eller webbshoppen@highsport.se.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms (det finns även möjlighet att visa priser utan moms genom att markera lämplig ruta). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalsätt

Vi samarbetar med Ecster AB för att kunna erbjuda våra kunder en säker och problemfri shopping.

FAKTURA
Genom vårt samarbete med Ecster AB kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. Fakturaavgift på 29 kronor tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 60:- samt dröjsmålsränta med 24 % per år. Grundkraven för att få betala mot faktura är följande: Du har fyllt 18 år Du har en stadigvarande inkomst av tjänst Du har minst 120 000 kr i årsinkomst Du har inga betalningsanmärkningar

DELBETALNING
Genom vårt samarbete med Ecster AB kan du delbetala dina köp, stora som små. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst upp till 80000 kr. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Ecster AB. I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Ecster AB en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad. Har du en gång delbetalat en vara hos Ecster AB kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt. Inköpsmånaden är betalningsfri. Eventuell kampanjavgift delas upp på antalet betalningar. Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande: Du har fyllt 18 år Du har en stadigvarande inkomst av tjänst Du har minst 120 000 kr i årsinkomst Du har inga betalningsanmärkningar Ett kort på köpet Dessutom kan du - helt utan kostnad - få ett kort kopplat till din beviljade kredit. Kortet heter Multicard och har MasterCard-koppling. Med kortet kan du betala och ta ut kontanter i hela världen. Du får bonus på alla köp och varje månad får du fina erbjudanden och förmåner. Kortet har ingen årsavgift. Mer information om Multicard

KORTBETALNING
Du kan betala med de vanligaste bankkorten via en säker betalväxel.

POSTFÖRSKOTT
Ett annat betalsätt är postförskott då du betalar i samband med att du hämtar ut vårorna på ett serviceställe. En avgift på 50:- tillkommer vid beställning mot postförskott.

Frakt

Alla beställningar över 500 kr levereras fraktfritt. För beställningar under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 50:- Leveranser Varorna skickas normalt till dig inom 1-2 arbetsdagar (gäller inte beställningsvaror där leveranstiden anges i webbshoppen). Din beställning levereras med postens MyPack-tjänst (gamla postpaket) eller med varubrev. Vill du ha beställningen levererat med företagspaket, kontakta oss. En SMS-avisering skickas till det nummer du angett i din kundprofil. För outhämtade paket debiteras en administrationsavgift på 300:- Ångerrätt Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Du har inte ångerrätt om:tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering. När du utnyttjat din ångerrätt:Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. När du utnyttjat din ångerrätt ska du,om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till ossom det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig. Återbetalningsskyldighet:Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Reklamationer

Om du upptäcker att en vara du fått levererat från oss är felaktig eller defekt, kontakta oss så snart som möjligt så hjälper vi dig med reklamationen. Reklamationen ska ha skett inom sju (7) dagar från att du fått varan levererat. Vi står för fraktkostnaden tillbaka förutsatt att du kontaktat oss och vi har kunnat skicka en postsedel till dig.  Du har naturligtvist också rätt att reklamera produkter under deras garantitid. Kontakta oss för uppgifter om respektive produkters garantitid och garantivillkor. Avbeställningar Vill du avbeställa en vara som du ännu inte fått levererat, kontakta oss så snart som möjligt så tar vi bort din order. Du har även möjlighet att ändra din beställning så länge den inte skickats iväg. Vid avbeställning av order betalda med kort, återbetalas beloppet inom en sju (7) arbetsdagar.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.